Monday 1 August 2011

Solat Tarawih :)

Assalamualaikum . :)

huhu . kali ni berkesempatan nak post pasal malam tadi .
Apa yang terjadi ?
SOLAT TARAWIH laaa .

hee . ye x ye jugak . LOL ~ XD

so , malam tadi 1 family g solat tarawih . saya ? mestilah ikot .
walaupun saya , errrrrrr ...... ???@!!#$%

faham2 jela yer . hihihi .
so , malam tadi balik je daripada ngeteh , semua g solat maghrib dulu then brsiap2 nk g solat tarawih .
kami g Masjid Bukit Beruang jer .
huhu

tak kesa lah kan ? yang penting , menghadap Yang Esa .

sebelum g tu , sempatler capture2 . hihihi











dah tu,kami pon bersiap sedia nak ke masjid untuk solat tarawih .
time kat simpang dkt2 dgn Petronas , tiba-tiba terjadi sesuatu .
Subhanallah . kereta abg ipar saya kena langgar dengan kereta kancil student MMU .

waktu tu , memang terkejut la sebab bergeser kat side saya dan akq saya .
darah memang berderau . jantung pun berdegup kencang .

ayah , mak dengan remot naik kereta ayah la .
kat blakang kiteorang je .
nampak situasi tu . ayah memang mengamuk la dengan cina tu .

time tu mmg kiteorang brhenti kat tepi la . berunding dengan student tu . haihs . habis kereta dak abang . saya pon time tu tak brani nak keluar coz kene kat pintu tempat duduk saya . mmg takot la . akak tak keluar juz bukak pintu n perhati .

tapi , cina tu senang je ckp "sorry2" . berulang2 kali .
pergh !  BAYAR ler weh !!

tapi , abg ipar saya tu baik jer . COOL jer kate x yah bayar . then, kiteorg pon meneruskan prjalanan ke Masjid Bukit Beruang . memang betul2 menguji kesabaran kami waktu tu . papepon, saya bersyukur coz kami tak apa-apa . cuma , kesiankn kereta abg jela .

sampai jer , tros solat isyak then  tarawih sampaila 23 rakaat + witir.
saya time tu dok blakang jela . thanks jugak kat kucing comel coz temankan saya malam td . :D



time da balek umah , ayah dgn abg polish sket kereta .
hmm ... ni la kesan kene langgar tu .





tapi , apa2 pon saya anggap ini sebagai ujian drpd Allah . saya terima dengan rela hati . :)

dah2 . tak nak sedey2 . sebelum undur diri , nak tunjuk sket muke saya sebelum g tarawih .

siap tunjuk buku Nota Agama . :)



hee :D itu sahaja daripada saya . Ma' assalama . :)

1 comment: