Monday 30 May 2011

Kueh Teow ~

Assalamualaikum.. :)

dah lame x update blog nie..kali ni, barulah saya berpeluang.. HUHU ..
broadband akak de probz.. xtau la sbb pe.. so, da xdpt on9 fb..sob3x.. :'(
tp, x kesa la..

dikesempatan ni, saya nak story mory psl smlm..hee :D
smlm saya de tuisyen sbjek BI au..
kat taman pandan jaya au umah cekgu tuisyen saya tu..kalo nak join skali, meh la..kte blaja sama2 ok? :D

emmm....kalo ikotkan, x blaja pon semalam..almaklumlah, exam da abez..da start holiday.. so, everything HOLIDAY !!! hehehehe.... ;D
ada2 jer saya ni.. holiday2 pon, minggu pertama cuti de klaz tambahan tau.. :(
yelah..tahun ni SPM..kenalah berkorban tok masa depan..ne la tau, saya dapat memperoleh kejayaan yg lbey cemerlang berbanding akak2 saya..mane la tau kn?? insyaAllah... :D
(hati berbunga2 neh)

sambung blk pasal tuisyen ni..
disebabkan x blaja smlm, ghamei duduk2 jer..termasuklah saya..cuma, bezanya saya baca buku rujukan step by wicked step, (tunjuk ghajen sket) :p
tiba2 auntie suggest nak wt 'Kueh Teow'
WAH !!!! da lama x mam tau..n lg1, xpenah2 saya time tuisyen de masak2 camni..huhu..owg da offer, xkn la nak tolak, kan? "REZEKI JANGAN DITOLAK" x ley lupa phrase 2.. :P

so, auntie pon sohler bebdk lelaki klat tempat tuisyen saya ni g bli barang.. yang auntie mintak tlg ni, sume bdk f5 la..coz, diorg da de lesen.. dak nuar dgn muiz jela..
tapi, auntie soh 4 org g.. nuar, muiz, harith dan saya.. OMG !!!! saya kena ikot bli barang kat econsave ???
dahla saya sorg je pompuan... n pakaian saya time 2, BAJU KURUNG.. alim la plak.. HAHAHA !!! :D
bak kate awie, "cam ana raffali" HAHAHA !! (ade2 je si awie nie).. -_-

so, then, nak tak nak, saya kenalah ikot..almaklumlah, 3 orang bujang tu tak pandai beli barang dapur..saya ni boleh la sket2..hee :D
tapi, segan tau..nak kena naik motor, pakai bju kurung.. OMG !! x terbayang saya.. malu gler tau..

last2, saya nak x tak, wat muke tembok mintak kat auntie nak pinjam baju..risau la jugak..tkot kalo saya nak g bli barang dapur, bju kotor or berbau, t ayah saya cakap ape pulak, kan?
dah la pas tuisyen nak g Kuala Linggi..de umah orang kawen..sdare saya jugak..
saya bernaseb baik coz auntie kasi pinjam baju...mak ai !!! sluar tight !!! alalakop~

terpakse la pakai..da x de pilihan...sy dgn nuar, muiz n harith pon cpt2 g econsave..ikot jln shortcut..cepat sket sampai.. HAHA !! bdk lelaki yang jadi mangse kena angkat barang dak harith la..cian dia..
si muiz dgn nuar bkn nak tolong..kalo tolong pon, tolong gelak jew.. HAWAW !! :P

then, pas da bli barang tu, cepat2 la blek..time 2, da nak dkt kol 11..so, nuar dgn muiz pon pecut la sampai umah auntie...
iefa dgn nissa da siap2 nak tolong..dah dia dua orang jew bdk pompuan yang ada slain saya..
sampai2 je, saya cpt2 tukar baju kurung blk.. x sanggup nak menanggung malu pakai tight dpn kwn2 lelaki..
xpenah2 pakai camtu au..kalo ayah nampak, confirm kena tamparan kat muka.. HOHOHO!!!!

lepas 2, saya, nissa, iefa dgn awie tlg auntie masak2..si muiz cam sengal..jadi penyanyi x berbayar.. HAHA !!
pening kepala semua orang tgk dia..tp, saya layan gak r..

15 minit berlalu~

kueh teow pon siap.. nyum ~ nyum ~ kiteorg pon makan dgn berselera.. huhu...
( sorila ea..x de gambar yang dapat saya kongsi..almaklumlah, fon cikai jer..HAHA !! )

k la.. nak kena stop.. mak nak guna komputer..lagipon, saya kat ofis mak saya.. hehe ~ amek kesempatan..
hee ~ FAREWELL everyone..

Wassalam ~

No comments:

Post a Comment